Mainoties ziemas un vasaras sezonām, tiek mainītas arī automašīnas riepas. Arī šoferi iedalās divās kategorijās. Daļa vadītāju maina automašīnas riepas katru sezonu, bet otra daļa izvēlas vissezonas riepas. Galvenie kritēriji, kas jāatceras par šiem riepu veidiem – ziemas riepām protektora dziļumam jābūt, kā minimums, 4 mm, vasaras riepām 1.6 mm, un šie kritēriji attiecas arī uz vissezonas riepām(skatīt te – https://mmkserviss.lv/riepu-razotaji/). Riepu tehniskajam stāvoklim jāseko līdzi regulāri. Vislabāk ir atrast uzticamu riepu servisu, kas vienmēr palīdzēs ar padomu, spēs atrisināt radušās problēmas un veiks riteņu, riepu un disku apkopi un nomaiņu.

INDIKATORI, KURIEM JĀPIEVĒRŠ UZMANĪBA, PĒRKOT RIEPAS

Ir trīs veidu riepas, kuras var uzstādīt automašīnām. Ja vissezonas riepas var idejiski izmantot braukšanai visu gadu, tad vasaras riepu uzstādīšana notiek tad, kad laiks palicis siltāks un sausāks, savukārt ziemas riepas obligātas ir no 1. decembra. Pēdējā laikā ziemas Latvijā ir atgriezušās ar jaunu sparu un, sals un atkala uz ceļiem mēdz parādīties gana ātri, lai par riepu maiņu sāktu domāt savlaicīgi, jo pret ceļu satiksmes drošību ir jāizturas nopietni. Lai arī ziemas un vasaras riepu ķīmiskais sastāvs ir atšķirīgs, mērķis ir viens – nodrošināt drošu braukšanu pa jebkādu ceļa segumu. Ķīmiskais sastāvs arī ir viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ riepas ir jāmaina attiecīgi sezonai, jo, piemēram, vasaras riepas zemās temperatūrās var kļūt pārāk cietas.

VAI DISKU APKOPE UN SERVISS IR OBLIGĀTI?

Daudzi nemaz nezina, ka riepu disku profilakse ir nozīmīga auto apkopes daļa. Lietie diski ir karstumizturīgi, tādēļ tik ātri nedeformējas. Auto diskiem ir ļoti liela loma auto tehniskajā stāvoklī. Braukšanas dinamika un stabilitāte uz ceļa ir tiešā veidā ietekmējama tieši ar disku tehnisko stāvokli. Diski visātrāk tiek sabojāti braucot pa nekvalitatīviem vai grants ceļiem, tādēļ, ja ikdienā pārvietojaties pa šāda veida ceļa segumu, disku tehniskā apskate ir jāveic regulāri.